IWIGO
MARKETING PLAN
WE CHART A CLEAR AND REALISTIC PATH TO YOUR BUSINESS OBJECTIVES.
IWIGO
PLAN DE MARKETING
TRAZAMOS UN CAMINO CLARO Y REALISTA HACIA TUS OBJETIVOS COMERCIALES.
your success, our success.
The process
Each client has a different situation and needs. That's why we want to get to know them in depth in order to work perfectly with their marketing strategy.

1. Situation analysis
We start with a solid understanding before charting any course. Understanding the current market, competition and industry trends.

2. Objectives and KPIs
We will show you how we work to set objectives that inspire and guide your strategy, always keeping the bigger picture in mind. We select key performance indicators (KPIs) that are aligned with your objectives.

3. Definition of the target audience
Identification and creation of “buyer persona” profiles that represent the target audience of the perfect client. Analysis of the target’s needs, desires and behaviors.

4. Marketing strategies
We create all types of strategies, considering all possibilities and tailoring strategies to your unique needs. From digital marketing to more traditional advertising, we show you how we create a combination of tactics that position you on the path to success.

5. Action plan
Definition of specific tactics to implement the marketing strategies. In addition to a schedule and assignment of responsibilities for the different activities acquired. We turn ambitious strategies into concrete actions that bring you closer to your goal.

6. Budget and resources
Determination of the financial and human resources needed to execute the marketing plan. Allocation of the budget to the different marketing activities and channels to successfully carry out each action and campaign.

7. Monitoring and analysis
Establishment of tools and methods to measure and monitor the performance of marketing strategies. We regularly analyze the data collected to assess progress and make adjustments as needed.
tu éxito, nuestro éxito.
El proceso
Cada cliente tiene una situación y necesidades diferentes. Por ello, queremos conocer a fondo a este para trabajar a la perfección su estrategia de marketing.

1. Análisis de la situación
Comenzamos con una comprensión sólida antes de trazar cualquier camino. La comprensión del mercado actual, competencia y tendencias del sector.

2. Objetivos y KPIs
Te mostraremos como trabajamos para establecer objetivos que inspiran y guían tu estrategia, manteniendo siempre la visión más amplia en mente. Seleccionamos indicadores clave de rendimiento (KPIs) que están alineados con tus objetivos.

3. Definición del público objetivo
Identificación y creación de perfiles de «buyer persona» que representen al público objetivo del cliente perfecto. Análisis de las necesidades, deseos y comportamientos del target.

4. Estrategias de marketing
Creamos todo tipo de estrategias, considerando todas las posibilidades y adaptando estrategias según tus necesidades únicas. Desde marketing digital hasta publicidad más tradicional, te mostramos como creamos una combinación de tácticas que te posicionan en el camino hacia el éxito.

5. Plan de acción
Definición de tácticas específicas para implementar las estrategias de marketing. Además de un cronograma y asignación de responsabilidades para las diferentes actividades adquiridas. Convertimos estrategias ambiciosas en acciones concretas que te acercan a tu meta.

6. Presupuesto y recursos
Determinación de los recursos financieros y humanos necesarios para ejecutar el plan de marketing. Asignación del presupuesto a las diferentes actividades y canales de marketing para llevar a cabo con éxito cada acción y campaña.

7. Monitoreo y análisis
Establecimiento de herramientas y métodos para medir y monitorear el rendimiento de las estrategias de marketing. Analizamos regularmente los datos recopilados para evaluar el progreso y realizar ajustes según sea necesario.